Тижні знань безпеки життєдіяльності



1-а Тиждень на тему "Дорожній рух" -  2023 року

Транспорт і пішоходи
Мета: узагальнити знання з правил дорожнього руху

Питання1.   Як треба обходити трамвай, що стоїть?
Відповідь : Потрібно зачекати, поки трамвай поїде, а потім, коли оглядовість буде достатньою, можна рухатися, щоб не потрапити під зустрічний трамвай (при обході трамвая позаду зовсім не видно зустрічного трамвая та автомобілів, що рухаються за ним).
Питання2 . Як оминати автомобілі, автобуси чи троллейбуси, що стояти?
Відповідь : Автомобілі, автобуси або троллейбуси, що стояти, не варто оминати: ні попереду, ні позаду. Потрібно обов'язково знайти пішохідний перехід, підійти до нього і по ньому перейти вулицю. Якщо поблизу пішохідного переходу немає, то варто подождати, коли автотранспорт відійде від зупинки (вулиця буде добре видно з обох боків), а потім переходити.
Питання3 . Як треба правильно оминати автобус на зупинці?
Відповідь :
-              краще почекати, доки автобус поїде від зупинки подалі, коли ніщо не заважає огляду,
-              або самому відійти від місця, де щось заважає огляду, і перейти у безпечному місці, найкраще по пішохідному переходу
   — І В КРАЙНЬОМУ ВИПАДКУ, вирішивши переходити, обережно обходити позаду, пам'ятаючи, що це небезпечно.
Питання4 Яке місце небезпечніше для пішохода, у разі переходу через дорогу: перехрестя чи зупинка?
Відповідь :    Небезпечно і там, і там, але на зупинці НЕБЕЗПЕЧНІШЕ! Шкіряний третій потерпілий ученик або підліток потрапляє під автомобіль на зупинці. Головним чином це легковик. Чому? НА ЗУПИНЦІ САМ АВТОБУС заважає огляду дорожньої обстановки, інакше пішоходи часто самі поспішають: чи до автобуса, чи виходячи з нього.
Питання5.  Які основні ситуації – “ловушки” можуть підстерігати пішохода у зоні зупинки?
Відповідь : Треба запам'ятати три основні “ловушки”: коли пішохід виходити за автобусом попереду і не помічає, що зліва наближається автомобіль: коли пішохід виходити з автобуса позаду і не помічає що автомобіль наближається справа, коли пішохід бігти через дорогу до автобуса, не помічаючи автомобілів, що наближаються зліва чи праворуч.
Питання6 Як треба обходити автобус па зупинці: попереду чи позаду?
Відповідь : Краще його взагалі не оминати — він сильно заважає огляду. Потрібно почекати, поки він від'їде подалі. Або — самому відійти від зупинки на безпечніше місце, наприклад, до пішохідного переходу, якщо він є поблизу. В крайньому випадку обходьте позаду, пам'ятаючи, що автобус заважає побачити опасность: зупинившись і обережно визирнувши “що там за…”. НІЯКОГО ПОСПІХУ НЕ ДОВІДНО БУТИ!
7  На яких вулицях остановки небезпечні найбільше?
Відповідь:   Вулиці з неширокою проїжджою частиною. Тут пішохід, що оминає автобус, бачить, що до тротуару близько, “рукою подати”, і частіше вибігає з-за автобуса.
8 . Як позначаються зупинки транспорту?
Відповідь. Місце для ожидання транспорту називається зупинкою. Зупинки позначаються спеціальними указівниками, на яких пишеться назва зупинки, найменування транспорту, номери його маршрутів, а іноді й інтервалі руху.
9 . Який порядок посадки та висадки з автобуса, трамваю, троллейбуса?
Відповідь. Висадка та посадка пасажирів в автобус, трамвай та троллейбус відбуваються тільки при повній їхній зупинці і лише з боку тротуару або узбіччя дороги.
Запитання 10 . Як треба обходити трамвай, що стоїть?
Відповідь. Треба зачекати, доки трамвай поїде, а потім, коли оглядовість буде достатньою, рухатися. Інакше можна потрапити під зустрічний трамвай, тому що при обході трамвая позаду зовсім не видно зустрічного трамвая або автомобілів, що рухаються за ним.
Питання 11 . Як оминати автомобілі, автобуси чи троллейбуси, що стояти?
Відповідь. Автомобілі, автобуси або троллейбуси, що стояти, не варто оминати ні попереду, ні позаду. Н6еобхідно скористатися пішохідним переходом. Якщо поблизу пішохідного переходу немає, то варто подождати, коли транспорт відійде від зупинки, і вулицю буде добре видно з обох боків, а потім переходити.
Питання 12.  У чому опасность для пішо ходу , що йде через дорогу до автобуса ? 
Відповідь : Пішохід бачить лише автобус і не приділяє уваги навколишній обстановці . Тому   він може потрапити під інший автомобіль .
Запитання 13 . У чому опасність для пішохода, що помітив на іншому боці вулиці рідних чи приятелів, і хоче якнайшвидше до них підійти?
Відповідь : У цей момент діти бачать тільки один одного і не спостерігають за дорогою. Вони можуть не помітити транспорт, що на них рухається.
 2-а Неделя на тему "Пожежна безпека" - 2023 року
Правила пожежної безпеки у школі
Мета: ознайомити з причинами пожеж у громадських місцях, навчити евакуюватися з приміщення та вивчити знаки пожежної безпеки.

У нежитлових приміщеннях, до яких належить приміщення навчального закладу, пожежі здебільшого виникають через:
Ø  порушення правил будівництва та експлуатації опалювальних систем;
Ø  незадовільний стан або порушення правил користування освітлювальними та електронагрівними приладами;
Ø  витікання газу;
Ø  необережне поводження з вогнем.
Загальні вимоги до загальноосвітніх навчальних закладів містяться в Правилах пожежної безпеки.
Відповідно до цих Правил приміщення навчального закладу повинно бути обладнане первичными засобами пожежегасіння, вогнегасниками, ящиками з піском, при необхідності автоматичними приладами для виявлення та запобігання пожеж. Школи також забезпечують пожежними щитами та стендами, на яких розміщують вогнегасники, відра, топори, лопаті, гаки. вивішують списки добровільних пожежних дружин та їх керівників, інструкцію з правил пожежної безпеки, телефони пожежної охорони, прізвища та телефони відповідальних за пожежну безпеку. Тут же встановлюють стремянки, діжки з водою, які взимку замінюють ящиками з піском. Вогнегасники також розміщують біля виходу на видному та доступному місці. Ці місця позначаються знаками та зазначаються в планах евакуації.
Територію школи, як і всі шкільні приміщення, необхідно утримувати у чистоті. У коридорах, вестибулях, холах, на сходах та дверях евакуаційних виходів встановлюються знаки пожежної безпеки. Двері евакуаційних та інших виходів мають відчинятися лише у напрямку виходу з приміщення.
Правилами пожежної безпеки заборонено:
Ø  курити у приміщеннях школи;
Ø  запалювати багаття, спалювати сміття, листя та траву на території школи;
Ø  захаращувати під'їзди до будівель, евакуаційні шляхи та виходи, підступи до пожежного обладнання та засобів пожежогасіння.
Особливо сумлінно потрібно відноситися до виконання Правил пожежної безпеки у навчальних кабінетах, а саме:
1. В навчальних класах та кабінетах слід розміщувати лише необхідні для забезпечення навчально-виховного процесу меблі. приладь, моделі. речі, приладдя тощо, які повинні зберігатися на стелажах або на стаційно встановлених стояках.
2. Після закінчення зайняти всі пожежо-вибухонебезпечні речовини та матеріали повинні бути прибрані з класів, кабінетів, майстерень у спеціально виділені та обладнані місця.
3. Кількість парт (столів) у кабінетах не повинна перевищувати граничну нормативну наповнюваність класних поміщень.
4. У навчальних кабінетах забороняється використання побутових електрокип'ятильників, прасок та інших електронагрівальних пристроїв за межами спеціально відведених та обладнаних поміщень.
5. Учні зобов'язані знати пожежну безпеку застосовуваних хімічних речовин і матеріалів, засоби їх гасіння та дотримуватися засобів безпеки під час роботи з ними.
6. Усі роботи, пов'язані з можливістю виділення токсичних або пожежо-вибухонебезпечних парів та газів, повинні проводитися лише у витяжних шафах, коли працює вентиляція.
7. Користування витяжними шафами з розбитим склом або несправною вентиляцією, а також якщо в них є речовини, матеріали та обладнання, що не мають відношення до виконуваних операцій, забороняється.
8. Відпрацьовані легкозаймісті рідини та горючі речовини слід збирати у спеціальну герметичну тару, яку наприкінці робочого дня видаляють із приміщення для регенерації чи утилізації.
9. Посудини, в яких проводилися роботи з легкозаймистими рідинами та горючими речовинами, після закінчення дослідів повинні негайно промиватися пожежобезпечними речовинами.
За протипожежну безпеку у класах та лабораторіях відповідають, як правило, вчителі, які проводять уроки у цих класах. Вони повинні проводити перед початком практичних та лабораторних зайняти протипожежний інструктаж із записом у спеціальному журналі.
Системи оповіщення про пожежу повинні забезпечувати передачу сигналів оповіщення одночасно по всьому будинку, а за потреби - последовательно чи вибірково в окремі його частини.
Оповіщення про пожежу в школі може здійснюватися через:
Ø  звукову пожежну сигналізацію;
Ø  внутрішню радіо- та телефонну мережу;
Ø  спеціально змонтовані мережі мовлення;
Ø  дзвінок та інші звукові сигнали.
Для своєчасного виявлення пожежі на стелях встановлюють автоматичні пожежні оповіщувачі, які реагують на появу диму чи підвищення температури.
У коридорах можуть встановлюватися ручні пожежні оповіщувачі у вигляді металевого ящика червоного кольору з прозрачним скляним віконцем, за яким знаходиться кнопка. Людина, яка побачила пожежу, розбиває скло і тисне на кнопку, сповіщаючи про пожежу.
У разі виникнення надзвичайної ситуації у будь-якій установі, в тому числі й у школі, здійснюють евакуацію. Євакуація - це організоване виведення чи вивезення населення з небезпечних зон. Показником ефективності евакуації є час, протягом якого люди можуть за необхідності залишити небезпечну зону. Евакуація з приміщення здійснюється у разі виникнення надзвичайної ситуації: аварії, пожежі тощо.
Євакуація в загальноосвітньому навчальному закладі - це процес самостійного організованого руху учнів та вчителів, що знаходяться під загрозою небезпечних для людини факторів з приміщення у безпечну зону через заздалегідь передбачені ходи та виходи.
При виникненні пожежі в загальноосвітньому навчальному закладі необхідно з урахуванням ситуації, що склалася, визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони у найкоротший термін. Євакуацію слід розпочинати з приміщення, в якому виник пожежа, і з суміжних з ним поміщень, яким загрожує опасність поширення вогню та продуктів горіння, а також з поверхів вище пожежі. Після виходу людей з цього приміщення слід негайно зачинити двері для запобігання поширення вогню та доступу повітря до приміщення, а також задимлення шляхів евакуації. За сигналом тривоги учні разом з учителем, який виходить останнім, спокійно залишають приміщення і виходять зі школи по одному з евакуаційних шляхів згідно з планом евакуації. Зимою діти вдягаються чи беруть теплу одежу з собою. По сходах учні повинні спускатися по одному, не переганяючи одне одного. Учні початкових класів евакуюються насамперед.
Хто з різних причин не був присутній у класі під час тривоги повинен йти до місця збору самостійно і приєднатися до свого класу чи групи. Під час евакуації потрібно ретельно перевірити всі приміщення, чи не залишилися учні, які могли заховатись під партами, у шафах та інших місцях, у небезпечній зоні. На входах у будівлю виставляють пости, щоб перешкодити поверненню людей у ​​небезпечну зону. На місці збору необхідно організувати перевірку наявності всіх учасників навчально-виховного процесу, евакуйованих з будівлі, за списками та журналами обліку навчальних занять. За відсутності людей необхідно організувати їх пошуки.
Під час евакуації забороняється:
ü  повертатися до приміщення школи доки не буде дозволу відповідної служби;
ü  шуміти, тому що можна не почути наказів та розпоряджень;
ü  обганяти один одного;
ü  відлучатися від місця збору без дозволу вчителя.
Місце збору учасників навчально-виховного процесу та технічного персоналу загальноосвітнього закладу вибирається згідно з сигналом тривоги. У разі пожежі – це двір закладу.
У навчальних закладах, які мають два поверхи і більше, у разі одночасного перебування на поверсі більше 25 осіб мають бути розроблені та вивішені на видних місцях плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі. На доповнення до цього плану евакуації адміністрація зобов'язана опрацювати інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення швидкої та безпечної евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку мають проводитися практичні тренування всіх зайнятих працівників.
У разі евакуації з приміщення навчального закладу необхідно:
1. Поважно вислухати оголошення про евакуацію та з якої причини (якщо в приміщенні є радіозв'язок).
2. Слухати команди вчителя та рухатись швидко й організовано згідно з планом евакуації.
3. У холодну пору року бажано за можливості взяти верхній одяг.
4. Спочатку учні повинні виходити з:
Ø  приміщення, ближчого до місця виникнення пожежі;
Ø  поверхів, вищих за місце пожежі;
Ø  приміщень, ближчих до виходу.
5. Після виходу з небезпечної зони .вчитель має перевірити наявність шкірного учня класу, що був на заняттях.
6. Бути поважним до своїх друзів. Не допускати аби хтось хо вався чи намагався повернутись до небезпечного приміщення. Повідомити про це дорослих.
7. Виконувати розпорядження призначеного відповідального за вашу групу.
Для дотримання Правил пожежної безпеки необхідно розуміти різні знаки пожежної безпеки.
До них належать:
1.        Обережно! Легкопозична речовина
2.        Обережно! Опасність
3.        Обережно! Опасність вибуху
4.        Вогнегасник
5.        Пункт оповіщення про пожежу
6.        Аптечка першої медичної допомоги
7.        Заборонено курити
8.        Місце для куріння
9.        Заборонено гасити водою!
10.     Пожежний гідрант
11.     Пожежний кран
12.     Звуковий оповісник пожежної тривоги
13.     Розбити скло, щоб відчинити
14.     Заборонено курити та користуватися відкритим вогнем!
15.     Пожежонебезпечно: окислювач
16.     Чи не загромаджувати!
17.     Нічого не складати!
18.     Двері евакуаційного виходу
19.     Напрямок до евакуаційного виходу по сходах
20.     Напрямок до евакуаційного виходу
21.     Напрямок руху
Як засоби пожежної безпеки в громадських приміщеннях передбачено встановлення зелених ламп — ламп аварійної системи . Указівні знаки, виготовлені з люмінесцентних матеріалів, можуть вказувати дорогу близько 30 хвилин після того, як згасне аварійне освітлення. Це допоможе вийти до безпечного місця у незнайомій чи малознайомій будівлі та допомогти іншим відвідувачам.
 3-я Тиждень на тему "Здоров'я" 2023/2024 року

Чистота – запорука здоров'я

Мета: навчити учнів встановлювати особистий режим дня та його притримуватися; обирати вправи для ранкової гімнастики та виконувати їх; вчити діяти під час виникнення травм.


Режим дня - це виконання щоденно, бажано в одну і ту ж годину, певних видів діяльності: вставати о 6-й або 7-й годині, перед завтраком обов'язково виконати комплекс фізичних управ, водних процедур. Для підтримки здоров'я необхідно ходити пішки з школи та до школи, на перервах максимальну кількість годин рухатися. Постійне чергування розумової та фізичної праці та відпочинку. На свіжому повітрі перебувати не менше ніж 3-4 години. Перед тим, як лягати спати (одну і ту ж годину), слід провітрити кімнату, а тривалість сну має бути 8 - 10 годин.
Особиста гігієна школяра передбачає: миття тіла водою із милом, розчісування волосся, чищення зубів перед першим прийомом їжі та після останнього, полоскання ротової порожнини після шкірного прийому їжі; виконання фізичних вправ, що запобігають розвитку короткозорості, сприяють збереженню правильної постави, інтенсивний біг. Сучасна медицина пропонує нові засоби, що допомагають підтримувати чистоту тіла та здоров'я .
Загартування - це система заходів, що дозволяє за допомогою сонця, повітря, води підвищувати опір свого організму несприятливим зовнішнім впливам. Значною є роль загартування у профілактиці простудних захворювань. Основні засади загартування:
- регулярність;
- поступовість;
- індивідуальний підхід.
 Методи загартування : обтирання, обливання, ванни, душі.
Перший і найефективніший засіб - це повітряні ванни , які корисно поєднувати з масажем, гімнастикою. Повітряні ванни залежно від температури навколишнього повітря розподіляються: на холодні (від +16 до +14), помірні (від +14 до +20) та теплові (+20 до +30). Літом повітряні ванни приймають надворі, найчастіше вранці, в тих місцях, що захищені від прямих сонячних променів і різкого вітру.
Сонячні ванни. Багата ультрафіолетовими та інфрачервоними лучами енергія сонця має неабияке значення для зростання і розвитку дітей, зміцнення їх здоров'я та підвищення працездатності. Спочатку необхідно перебувати протягом кількох днів у тіні дерев, а потім з поступовим збільшенням з 5-6 хвилин до 10 хвилин приймати ванни під прямими сонячними лучами. Сонячні ванни можна поєднувати з іншими процедурами, наприклад обливанням. Найбільш сприятливий час для загоряння: на півдні - з 8-ї до 11-ї години, у середній смузі - з 10-ї до 12-ї години.
Водні процедури. Потрібно дотримуватися таких основних принципів: регулярність, поступовість, обережність, індивідуальний вибір процедур.
До найпростіших, але спеціальних методів загартування належать вологі обтирання. Проводити процедуру краще вранці. Чим температура нижча, тим коротша процедура. 
 Фізичні вправи.
Фізичні вправи допомагають:
- витримувати щоденне навантаження;
- не допускати ожиріння;
- опиратися хворобам;
- швидко одужувати після хвороб;
- отримувати задоволення від виконання фізичних вправ.

Запитання для учнів:
·                                         За допомогою яких вправ можна зробити сильними руки? ноги? спину? Покажіть ці вправи.
·                                         Лікарі кажуть, що краще вправи виконувати на свіжому повітрі. Чому?
·                                       Чому кожна людина має навчитися плавати?
·                                       Що може допомогти стати витривалим?
·                                       Як можна загартовуватися?

 4 -а Тиждень на тему "дорожній рух" -  2024 року

Ми учасники дорожнього руху
Мета: розповісти про особливості багато смугової дороги

Особливості переходу багатосмугової дороги.
Багатосмугову дорогу не можна перейти за один етап. Тому її треба переходити у два етапи із зупинкою на осьовій лінії. Для школяра це - складний іспит, оскільки доводиться стоять між двома зустрічними потоками автомобілів, не панікувати, максимально зібратися, не допускаючи жодного руху мимоволі, так властивого дітям. На жаль, не всі знають про таку опасность і не навчають дітей особливим навичкам безпечної поведінки на осьовій. Не вчати найнеобхіднішому: вмінню спостерігати за автомобілями, що рухаються не тільки праворуч (які автомобілі треба пропустити), але і вліво — де рухаються  автомобілідо яких вони стояти спиною.

Перехід дороги на перехрестях та на необладнаних місцях.
Звичайно, що потрібно переходити дорогу пішохідними переходами. Правила ( п.4.7,4.8) вимагають переходити проїжджу частину у спеціально виділених та оборудованних місцях або на перехрестях (навіть, якщо там немає зазначених пішохідних переходів). На жаль, не у всіх населених пунктах існує така розмітка та пішохідні переходи. Тому потрібно навчити учнів переходити дорогу в необладнаних місцях.
 У випадках, коли немає зазначених переходів і в зоні видимості немає перехрестя, пішоходи можуть переходити дорогу і в інших місцях. Саме так роблять люди, тому на умовах таких переходів треба зупинитись окремо.
Головною умовою безпечного переходу є те, що дорога добре проглядається в обидва боки від наміченого місця переходу (приблизно на 150-200 м ).

Транспортний потік.
Транспортний потік - сукупність автомобілів, що рухаються дорогою один за одним з невеликими проміжками, які дозволяють уникнути зіткнення при різкому гальмуванні. Довжина цих проміжків не завжди настільки достатня, щоб пішохід успіл безпечно перейти на полосу руху між автомобілями. Тому скрізь транспортний потік не треба навіть намагатися переходити дорогу.  


Пошук межі опасности в транспортному потоці між автомобілями.
Годину достатнього для переходу розриву в транспортному потоці визначають у загальному виді так: Т = t х N
Де: Т година, потрібна для переходу проїжджої частини пішоходом,
N - кількість полос на проїжджій частині;
t- година переходу пішоходом однієї смуги руху.
Межа опасности в транспортному потоці визначається на кожній смузі по останньому автомобілю, який є небезпечним для пішохода.
Безпека пішохода, який переходитиме дорогу, буде забезпечена, якщо він здобуде подолати шкірну смугу руху за годину меншу, ніж потрібно автомобілю для проходження відстані до нього.
Для дітей віком 12 - 15 років середня швидкість руху під час переходу дороги складає приблизно 1.5 м/с, тому полосу шириною 4м ученик перейде за 3-4 секунди, для переходу іншої смуги теж потрібно 6-8 секунд.
Автомобіль, що рухається зі швидкістю 60 км/год, за 1 секунду проходить приблизно 17 метрів , за 2 секунди – 34 і т.д. Тобто, на першій смузі небезпечним буде автомобіль, що знаходиться далі за 51 метр, на другій – далі 102 м і т.д. Якщо відстань менша – переходити дорогу не можна!
Ця обставина повинна враховуватися вчителями (батьками) під час навчання дітей правилам переходу вулиць та визначення небезпечного відстані до автомобіля, що рухається.

.Вибір моменту переходу.
Для вибору моменту переходу треба визначити, чи не створює автомобіль, що рухається, опасность для пішохода.
1.      Головна умова безпечного переходу багатосмугової проїжджої частини – автомобілі далеко.
2.      Здійснюючи перехід, пішохід повинен за один етап досягти середини проїжджої частини або закінчити перехід. Інтервал між бортами зустрічних чи сусідніх автомобілів невеликий, тому уникнути удару чи наїзду практично неможливо.
3.      Пішохід має переходити дорогу спокійно. Водій, побачивши пішохода, що раптово з'явився на шляху автомобіля, автоматично прагне уникнути наїзду, тому гальмує чи маневрує. Це вдається не завжди, бо пішохід починає метушитися і кидатися біля різних боків.
4.      Виходити на дорогу потрібно, коли автомобіль знаходиться на достатньому відстані від місця переходу, щоб водій мав годину прийняти правильне рішення.
5.      Не можна раптово з'являтися на дорозі, особливо виходити на дорогу через перешкоди, які обмежують оглядовість для водія. Водій не встигне зреагувати.
6.      Небезпечним є перехід проїжджої частини при зустрічному русі автомобілів. Вихід пішохода на зустрічну смугу руху для водіїв є раптовими, тому що зона оглядовості для водія зустрічного автомобіля (транспортного потоку) обмежена. Крім того за цим автомобілем їдуть інші, зазвичай з великою швидкістю, що обов'язково приведе до зіткнення кількох автомобілів.

Визначення опасности на першій смузі руху.
 Звичайно, стоять на проїжджій частині, розмірковувати, та визначати момент переходу небезпечно, тому визначати момент переходу треба на тротуарі.
Якщо вважати, що відстань між столпами електропередачі в місці дорівнює 50 метрам ( це потрібно перевірити), то вони є хорошими орієнтирами для визначення відстані до рухомого автомобіля.
При переході першої смуги опасность створюють автомобілі, що знаходяться між першим та іншим столбами, при переході другої смуги – між іншим і третім.
Автомобілі, що перед початком переходу двосмугової дороги знаходяться між третім та четвертим столбом, можуть бути небезпечні у разі затримки пішохода на другій смузі руху.
  Треба зважити ще одну обставину. Якщо пішохід невірно визначити момент переходу і почне перебігати першу смугу руху, то може потрапити під удар автомобіля другої смуги руху, у якого зона ураження знаходиться на переході.
    На середині проїжджої частини оцінка опасности проводиться за попередньою схемою з урахуванням того, що автомобілі до місця переходу наближаються направо.
      Звичайно дитині важко розумітися на поняттях швидкість, метри, секунди та орієнтуватися в їх цифровому значенні. Тому на практиці пропонується така послідовність дій. Спочатку, за допомогою секундоміра уточнюється скільки годин дитині потрібно для здійснення переходу. Потім визначається межа опасности - відстань, яку здолає автомобіль за ту саму годину. Далі дитині показують місце переходу і пояснюють, що вона може ступати на проїжджу частину тільки у випадку, коли найближчий автомобіль першої чи другої смуги руху знаходиться за межею ділянки опасности автомобіля другої смуги руху. Межа опасности визначається за допомогою добре помітного з місця переходу предмета, яким може бути дерево, столб, кіоск, вибоїна на дорозі, тощо.
    Знаходячись на тротуарі або на середині проїжджої частини треба витримувати безпечний інтервал, враховуючи те, що автомобіль відхилившись у бік пішохода, може зачепити його зеркалом, антеною, бампером, ручкою дверей тощо і потягти за собою. Тому пішохід повинен залишати проміжок до лінії розмітки, який називається резервом безпеки. І чим більша швидкість автомобіля тим він має бути більшим.
У крайньому випадку для очікування можливості переходу можна використати осьову лінію, але з неї не можна роботи ні кроку назад, ні вперед, не глянувши.


Закріплення та перевірка знань учнів
Запитання.   Коли пішохід може зупинитись  на проїжджій частині вулиці?
Відповідь. Тоді, коли він переходитиме вулицю не за один раз, а біля двох етапів: спочатку до середини (до “острівця безпеки”, або до осьової лінії) , потім, зачекавши і пропустивши автомобілі, від середини до тротуару.
Запитання. На що потрібно звертати увагу, зупинившись на середині проїжджої частини?
Відповідь.    Звичайно всі дивляться лише вправо – на автомобілі, які треба пропустити, але цього мало! Потрібно спостерігати і знати, чи є автомобілі, що проїжджають за спиною. Якщо цього не робити, можна, злякатися автомобіля, відступити, зробити крок назад, не дивлячись — прямо під колеса. 
Питання . Що заважає бачити опасность, коли стоїш на середині вулиці?
Відповідь : Заважають спостерігати пішоходи, що стоять праворуч. Відволікає увагу і автобус, що під'їжджає до зупинки, на іншому боці вулиці, особливо якщо той самий автобус, на який хотілося б устигнути.
Запитання. Як треба зосередитись, зупинившись на середині вулиці?
Відповідь.    На граничну уважність. Якщо опинився між двох потоків автомобілів, що їдуть праворуч і їдуть зліва. Ніяких розмов із приятелями! Жодного випадкового руху, не дивившись, особливо назад! Спостерігати з поворотом голови. Бути  зібраним.
Конкурс малюнків
До неділі безпеки життєдіяльності








Немає коментарів:

Дописати коментар